Schiphol taxi als voordelige start van je vakantie

Als je een mooie verre reis gaat maken, is de kans groot dat deze begint bij de luchthaven Schiphol. Nu hadden wij een vakantie naar Nieuw Zeeland geboekt. Natuurlijk alles zelf geregeld, van tickets, huurauto tot het verblijf. Zelfs ons vervoer naar de luchthaven Schiphol hadden wij na een tip van vrienden voordelig geboekt bij Goedkoopnaarschiphol.nl.

Openbaar vervoer was geen optie

In eerste instantie hadden wij niet aan ons vervoer gedacht, maar kwamen er achter dat het openbaar vervoer geen optie voor ons was. Voor onze reis moesten we al om 05:00 uur op de luchthaven zijn. Nu wonen wij in ‘s-Hertogenbosch dus dat is niet zo dicht bij Schiphol. Wij wilden onze familie en vrienden niet tot last zijn en buiten dat, het reisgezelschap plus alle koffers moest mee kunnen, dus met één auto was eigenlijk ook geen optie. Zelfs de eigen auto ging niet lukken omdat het parkeren erg duur is.

Tip van onze vrienden

Onze vrienden hadden al vaker van dit taxibedrijf gebruik gemaakt en vertelden dat het ook nog eens voordeliger zou zijn dan dat je op Schiphol zomaar in een taxi zou stappen. Na deze tip, bestelden wij een Schiphol taxi bij Goedkoopnaarschiphol.nl. Wij kozen voor een taxibusje zodat wij met z’n allen en alle koffers voldoende ruimte hadden. Na alles in orde te hebben gemaakt en de ophaaltijd te hebben doorgegeven plus alle vluchtgegevens voor de terugreis was dit ook weer iets om af te vinken op het to-do lijstje voor onze vakantie.

Nog wat regelen voor de trip naar Nieuw Zeeland

Vervolgens gingen er nog een aantal weken voorbij alvorens onze vakantie van start zou gaan. Wij hebben nog wat bezienswaardigheden opgezocht die wij wilden gaan zien in Nieuw Zeeland. Dingen zoals de geisers in Rotorua en natuurlijk Matamata waar de hele filmset is gebouwd van Lord of the Rings en The Hobbit, het dorpje Hobbitson, dat wilden we echt niet missen. We gingen dus goed gepland op vakantie wat voor een ieder is aan te raden.

Start van de vakantie

Eindelijk was het zover. De taxi stond even voor 03:00 uur in de vroege ochtend voor de deur. Na alle bagage te hebben ingeladen gingen we onderweg naar Schiphol en was onze vakantie in de vroege morgen begonnen.

Speciale taxirijbaan

Op Schiphol hebben ze een speciale taxibaan waar alleen taxi’s van gebruik mogen maken. Door dit gemak stapten we recht voor de vertrekhal uit. Echt een goede start van onze vakantie dit. Geen gedoe met koffers slepen of parkeren, en we werden precies bij onze luchtvaartmaatschappij door de chauffeuse neergezet. Ook dat was trouwens wel leuk, eens een chauffeuse te hebben als chauffeur, dat kom je niet vaak tegen.

Prima ervaring

Ook met de terugkomst op Schiphol vanaf onze tussenstop in Shanghai verliep alles prima. We stonden nog niet bij de bagageband en de chauffeur van het bedrijf belde ons al op. Hij vertelde dat ik hem kon terug bellen als alle bagage compleet was.

De taxibus stond al boven bij vertrekhal klaar

Na alle koffers verzameld te hebben en de chauffeur te hebben gesproken konden wij naar vertrekhal 3 lopen, toevallig de zelfde plek als we waren afgezet bij vertrek. Boven aangekomen hadden we elkaar snel gevonden en vertrokken weer terug naar ‘s-Hertogenbosch waar het voor ons altijd weer lekker is om thuis te komen. Onze vakantie was geslaagd en het taxibedrijf was ons erg goed bevallen, de volgende keer weten we waar we moeten zijn als een taxi naar schiphol nodig hebben!

2 gedachten over “Schiphol taxi als voordelige start van je vakantie”

1. Ik heb zelf ook goede ervaringen met luchthaventaxi’s. Ze zijn snel en je weet dat je op tijd op het vliegveld bent. Reizen kan erg stressvol zijn en een deel van deze stress kan je gemakkelijk wegnemen door je te laten brengen naar het vliegveld.

Beantwoorden
  2. Hetgeen een taxi extra kost, scheelt een hoop in de stress. Ik ben een ontzettende neuroot voor wat betreft op tijd komen op de luchthaven. De luchthaventaxi is dan echt een uitkomst. Het is ook zo’n zorgeloos gevoel wanneer je terugkomt en gewoon afgehaald wordt.